Sayfalar

10 Mart 2012 Cumartesi

El emeği hediye ve lezzetli hediyeler

 
İzmir Tire'de yaşayan çok sevgili Mehtap Ablam'dan dün bize güzel bir paket geldi.

Bir süre önce ben kendisine canımın Konya süzme yoğurdu istediğini söylemiştim.

Kendisi Tire'de görev yapıyor ancak aslen benim gibi Konya'lı.

Bu konuşmada bana Tire'nin süzme yoğurdunu bir kez yersem Konya yoğurdu aramayacağımı söylemişti.

Dün bana bir süpriz yaparak 1 koli göndermiş.

Koli içinde Tire'nin meşhur süt ürünleri var.

Bol miktarda süzme yoğurt, tulum peyniri, tuzsuz lor peyniri ve Tire'ye özgü çamur peyniri denilen lora benzer bir kıvamı olan ama daha yumuşak daha yağlı ve daha lezzetli bir peynir çıktı bu paketten.

Ve bir de kızım Jane için kendi elleriyle ördüğü bir balerin bebek.

Dün akşam yemeği için içli köfte yapmıştım, hemen yanına bu özel süzme yoğurttan ayran yaptım, gerçekten de çok lezzetli bir yoğurt Jane çok sevdi, kaşık kaşık yedi.

Bu sabah da kahvaltıda peynirlerimizi yedik.

Tulum peynirini Mehtap abla'nın önerdiği gibi simitle, lor peynirini ekmeğe sürüp üzerine pekmez dökerek yedik.

En çok çamur peynirini sevdik, Jane çay kaşığı ile kaşık kaşık yedi.

Çamur peyniri için Mehtap Abla'nın önerisi bir miktar tereyağında eriterek makarna ile karıştırmamız ve peynirli makarnayı bir de böyle denememiz oldu.

Yarın akşam da bu öneriyi değerlendireceğim.

Herkese böyle düşünceli ve değerli dostlar temennisiyle iyi haftasonları dilerim.
 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder