Sayfalar

31 Aralık 2009 Perşembe

GÜZEL TASARIMLAR

Geçenlerde bir arkadaşım benim Feriköy'de Bir Pazar etkinliğinde açtığım standın fotoğraflarına bakınca ''Allah aşkına taa oraya gitmeye değer mi? Seni kurtarıyor mu bari?'' diye sordu. Ben takı tasarımına maddi bir beklenti ile başlamadım ki; hep söylerim.
Ne bu iş üzerine bir atelye kurmak, ne marka olmak ne de bu işten zengin olmak gibi bir beklentim yok.
Tasarımlarımı güzel insanlar kullanırken göreyim, tasarımlarımı kullanmak onlara mutluluk versin ve belki bazen bana mutluluklarını ifade etsinler bu bana yetiyor.
Bunun dışında tabiki satılırsa memnun oluyorum, hayır yanlış anlaşılmasın; para kazandığım için değil, emeklerimin kıymeti anlaşıldığı için.
Çevremde de bu amaçla takı ve aksesuar tasarlayan insanlar oldukça bundan memnun oluyorum.
Ben yapı olarak gereksiz hırslara sahip insanları sevmiyorum. Ortaya çıkardığınız bir ürünün satılması sizin kısmetinizde varsa evinizde camekan ardında saklasanız bile alıcı bulacağını, yok eğer satılmayacak ise bağıra çağıra müşteri arasanız da satılmayacağını düşünüyorum.
Bu nedenle bu alandaki kimseyle rekabet içine girmiyor, kendimi bu tip hırslardan ve huzursuzluklardan uzak tutuyorum.
Yaklaşık 6 yıl önce bu işe başladığımda amacım; zevk almaktı, hala öyle.
Zevk alabilmek için de çevremde benim gibi hırsları olmayan ve bu işi sadece zevk almak için yapan insanlar olsun istiyorum.
Ülay Hanım da bu insanlardan biri. Kendisi emekli öğretmen.
Ama elinden gelmeye iş yok maşallah; dikişten de anlıyor, nakıştan da, örgüden de, takı tasarımından da...
Öyle güzel tasarımları var ki mutlaka görmelisiniz.
Hele son günlerde tasarladığı taçlar ve şapkalar nasıl güzeller anlatamam.
Ticari bir kaygı ile tasarım yapmadığı için en güzel en özgün malzemeleri buluyor ve ortaya çok çok güzel tasarımlar çıkarıyor.
Yakında bir pasajı olacak ve ben size buradan kendisinin pasajını da duyuracağım.
Şimdilik merakta kalmayın diye size kendisinin son tasarladığı şapkalardan bir kaçını paylaşıyorum.
Ellerinize sağlık tekrar Ülay Hanım, başınızda iken fotoğraflamadığıma çok pişman oldum:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder